دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 70 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
چکیده
تدریس امر پیچیده ای است که لازمه ی آن تنها داشتن اطلاعات تخصصی خاصی نیست . بلکه داشتن مهارت ُ نگرش ها و دیدگاه های قابل یاددهی نیز ضرورت دارد . امروزه هدف از تدریس فقط انتقال دانش موجود به دانش آموزان نبوده بلکه شامل آموزش شیوه هایی است که به دانش آموزان یاد داده می شود چگونه یاد بگیرند . ایجاد و حفظ محیط مناسب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری ایجاب می کند که معلمان از ویژگی های کلاس درس ُ موانع بازدارنده و مخل یاددهی - یادگیری و راه کارها غلبه بر آن ها آگاهی کافی داشته باشند . در این مقاله ما ابتدا به تعریف مدریت کلاس پرداخته سپس موانع مخل اداره ی اثر بخش کلاس را بیان کرده و سپس راهبردهای مدیریت موثر کلاس را ارائه می نمائیم .
مقدمه
تحقیقات بیشماری نشان داده است که بسیاری از مشکلات ا خلاقی و اجتماعی نوجوانان ما حاکی از جذاب نبودن محیط مدرسه و کشمکش های اینگونه ی دانش آموزان با معلمان و افت تحصیلی آنان بوده است . و لذا وجود مدیریت کار آمد معلمان و ایجاد شرایط لازم برای تسهیل در امر یادگیری در کلاس که مطابق نیاز ها و ویژگی های فراگیران باشد ُ لازمه ی جامعه ی امروزی و راه گشای بسیاری از مشکلات نوجوانان می باشد . اینکه در فضای آموزش فعلی به جای اینکه به دانش اموزان توصیه ی نظم و انضباط شود ُ باید به معلمان یادآوری گردد که در اداره ی کلاسشان از روش های مدیریتی نوین استفاده گردد . و معلمان با توانمندی مدیریتی خود می توانند پایگاه و منزلت واقعی خود را حفظ کنند.
مدیریت کلاس اولین سطح مدیریت آموزشی است . و پایه ی سطوح بالاتر مدیریت ُ یعنی مدیریت مدرسه ُ مدیریت ناحیه و مدیریت کل نظام آموزش و پرورش محسوب می شود و در شکل دادن به ساختار آموزش و فرآیند تدریس و ساخت شخصیت و روند ذهنی ُ عاطفی ُ آموزش و تربیت دانش آموز نقش اساسی دارد .
گرچه کار معلم بر اساس نگرش نیات و شخصیت از یک سو و همه جانبه بودن او بر اساس مهارت در توانمند سازی دانش آموزان از سوی دیگر سنگ بنای مدیریت کلاس درس است اما معلم به مهارت ها و فنون سازمان دهنده نیاز دارد تا شرایط بهینه ای را برای تحقق یادگیری خلق کند .
بی تردید در کلاس نیز مانند طب بایدبه پیشگیری پیش از اصلاح اهمیت داد . و جای امید واری است که در حوزه ی پژوهش توجه فزاینده ای به روش هایی می شود که معلمان می توانند با آن ها از بروز مشکلات انظباطی پیشگیری کنند . شاید مهم ترین یافته این پژوهشها که شگفت آور هم نیست آن است که میزان نظم کلاس خیلی بیشتر از آنکه به بسامد و پافشاری اعمال معلم برای حفظ و بازگرداندن نظم بستگی داشته باشد ُ به ماهیت جاری در کلاس بستگی دارد به زبان رایج کنونی در مدیریت کلاس قوت بردار اصلی جریان اصلی فعالیت ها در برقراری و حفظ نظم بیشترین تاثیر را دارد .
فهرست مطالب
چکیده مقدمه تعریف مدیریت
پژوهش های مرتبط با مدیریت کلاس
نقش معلم در مدیریت کلاس سبک های مدیریتی معلمان در کلاس
موانع اداره ی اثربخش کلاس دانش آموزان مسئله دار و مدیریت کلاس
نتیجه گیری منابع
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 55 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 45 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
مقدمه
تحقیق حاضر بحثى بسیار فشرده در خصوص شبهاتى است که فرقه وهابیت طرح کرده و در ضمن آن به سایر فرقه مسلمین، خصوصاً شیعیان حمله مى کند. لذا در ابتدا لازم است مطالب کوتاهى در خصوص تاریخچه پیدایش فرقه وهابیت و وابستگى فکرى آنان توضیح داده شود.
این فرقه توسط محمدبن عبدالوهاب در قرن دوازدهم هجرى قمرى پایه گذارى گردید و پایگاه آن عربستان بود. با سقوط امپراطورى عثمانى، سرزمین حجاز به تصرف خاندان مسعود در آمد و با پیوند خانواده مسعود و محمدبن عبدالوهاب فرقه وهابیت از پایگاه و حمایت سیاسى قوى برخوردار گردید و به تدریج به نشر افکار و عقاید خویش در سرتاسر جهان اسلام پرداخت که در این میان امتیاز برخوردارى از تولیت حرمینى شریفینى موقیعت بسیار مناسبى براى این تفکر ایجاد نمود. فرقه وهابیت ریشه در تفکر "سلفى" دارد که معتقد به بازگشت به شیوه علماى سلف و بازنگرى در اساس دین و پیراستن آن از بدعتها و مواردى است که بعدها به نام دین بر دین تحمیل شد، و نشان دادن توحید واقعى و اصیل و ناب مى باشد.
فصل اول
گفتار اول
تاریخ تفکر سلفى به چند برهه تقسیم مى شود که برهه اول از آن چهره یابى چون مالک ابن انس و سفیان ثورى و برخى دیگر از محدثینى قرون اولیه مى باشد که در ادامه تجسم کامل آن را در شخصیت احمدبن حنبل مى توان یافت که پیشواى تمام وهابیون فعلى مى باشد. ارکان اساسى این تفکر را موارد زیر تشکیل مى دهند:
1- عدم دخالت عقل در نقل و اتکاء به ظواهر آیات در روایت و طرد هر گونه مباحث عقلى و کلامى به عنوان بدعت از جمله نتایج این نحوه تفکر افتاده به دامن "تجسیم" و "تشبیه" بوده است که بر حسب ظاهر بعضى آیات براى خداوند صفات جسمانى تأمل گردیده اند.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
بازدید ها | 103 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1571 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 49 |
در حشرات این خانواده رگ subcostal همیشه در انتها با یک زاویه قائمه خمیدگی نشان می دهد وقبل از ان که به لبه بال برسد محو می گردد. زمستان را بصورت شفیره در عمق 8 تا 10 سا نتی متری خاک به سر می برد.در اواسط بهار که بوته های خربزه شروع به گل دادن می کنند مگس ها خارج شده و با تخمریز خود میوه هایی را که تازه از گل در امده اند را سوراخ می کنند و از شیره هایی که از ان خارج می گردد تغذیه می نمایند. 7 تا 10 روز پس از خروج و تغذیه و مگس ها جفت گیری کرده و ماده ها تخمهای خود را در داخل پوست میوه می گذارند.تخمریزی انفرادی است و هر مگس ماده حدود 100 عدد تخم می گذارد
شامل:
مگس خربزه
کنترل و مبارزه
کرم به
کنترل و مبارزه
کرم سیب
کنترل و مبارزه
سپردار واوسیب
کنترل و مبارزه
شته سیاه باقالا
کنترل و مبارزه
شته سبز سیب
کنترل و مبارزه
سرشاخه خوار هلو
کنترل و مبارزه
شته مومی
کنترل و مبارزه
لاروهای مگسهای سیرفید و لاروهای کریزوپا
کنترل و مبارزه
پروانه تخم انگشتری
کنترل و مبارزه
کنه نمدی مو
کنترل و مبارزه
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 33 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
سلفیها روایات خود را مستقیما از احمد بن حنبل (متولد 241)، احمد بن تیمیه (متولد 728)، ابن القیم الجوزیه(متولد 751) و محمد بن عبدالوهاب تمیمی نجدی (متولد 1115-1206) میگیرند. سلفیه بعد از محمد بن عبدالوهاب به صورت یک شکل و ساختار سیاسی درآمد و هم پیمانی وی با محمد بن سعود پایه گذار حاکمیت آل سعود در عربستان به این روند تسریع بخشید. پیوند میان علما و حاکمان سعودی گرچه دچار تغییر و تحول شده است و شیوخ وهابی از برخی اختیارات خود از جمله بازداشت و امر قضا بازماندند اما در عین حال هنوز هم از وضعیت و جایگاه خوبی در نظام سیاسی سعودی برخوردار هستند. علاوه بر سرزمین حجاز، مصر نیز از تغییر و تحولات عقیدتی برکنار نماند و سلفی های این کشور با اقدامات و فعالیتهای حسن البناء و جنبش اخوان المسلمین، سیر جدید ی در آموزه های عقیدتی اهل سنت تجربه کردند و باب های جدیدی برای این گروه جهت گشودن روزنههای محدود اجتهاد باز شد. اما با مرگ زودهنگام حسن البناء جنبش اخوان المسلمین تحت تأثیر اندیشههای دو شخصیت، به نامهای ابوالاعلی مودودی و سید قطب قرار گرفت و آنها ضمن تثبیت روش پای بندی به متون دینی بر اساس دیدگاه های خاص فقهی خود، دیدگاه تکفیر را پی ریزی کردند.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 40 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 100 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 113 |
خلاصه تحقیق
تاکنون کسی نتوانسته است یک ساختار مطلوب سرمایه ارائه کند. درعین حال، برای دستیابیبه یک چنین الگویی، تحقیقات و آزمونهای زیادی انجام شده که نتایج آنها در خورتوجه است.حاصل اینتلاشها، ارائه واقعیتها، تعیین یا شناخت هزینهها و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف وامهایی است که شرکتها به وسیله آن، خود را از نظرمالی تامین میکنند. این نکته نیز تاحدی روشن شده است که در چه مواردی به نفع شرکت است که به جای سهام، اوراق قرضه منتشر کند یعنی از راه گرفتن وام سرمایه خود را تامین کند. (میرز 1984)
ساختار مالی هر شرکت متشکل از بدهیهای کوتاه مدت، بدهیهای بلند مدت و حقوق صاحبان سهام میباشد که به وسیله آن داراییهای شرکت برای ایجاد جریان نقد به داخل شرکت، تامین مالی شدهاند. به عبارت دیگر به ترکیب بدهیها و حقوق صاحبان سهام، ساختار مالی شرکت گفته میشود. در دهههای اخیر نظریات متفاوتی پیرامون ساختارمالی و عوامل موثر بر آن مطرح شده است، چرا که بررسی و شناخت عواملی که به هر نحو ساختار مالی و ترکیب منابع مالی شرکتها را تحت تاثیر قرار میدهند لازم و ضروری به نظر میرسد زیرا رابطه مستقیمی با ادامه فعالیت شرکت و میزان موفقیت آن دارد. از طریق شناخت عوامل موثر بر انتخاب ساختار سرمایه مطلوب و بررسی میزان و ابعاد تاثیر آنها، در واقع گامی در جهت راهنمایی و هدایت شرکتها بهمنظور دست یابی به ساختار مالی بهینه برداشته میشود. در این تحقیق سعی شده است تا تاثیر عامل نسبت بدهی صنعت بر ارزش بازار شرکت بررسی شود تا از این طریق مشخص شود که در شرکتهای ایرانی ارزش بازار شرکت تا چه اندازه تحت تاثیر نسبت بدهی صنعت است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه شرکتهای موجود در 5 صنعت: خودرو وساخت قطعات،مواد و محصولات دارویی، ساخت ماشین آلات و دستگاههای برقی، ساخت محصولات فلزی و فلزات اساسی از صنایع بورس اوراق بهادار تهران میباشد که تعداد این شرکتها 74 شرکت بوده است. روش نمونه گیری غربالگری جهت نمونه گیری در این تحقیق استفاده شده براساس محدودیتهایی که فرضیاتتحقیق ایجاب میکرد شرکتهایی که از ابتدای دوره زمانی تحقیق (1/1/1380) عضوبورس اوراق بهادار بودهاند انتخاب شوند بر این اساسی از مجموع 105 شرکت موجود در این صنایع 74 شرکت واجد شرط فوق انتخاب شدهاند. روش آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیات روش رگرسیون یک متغیره بوده که برای بررسی فرضیات مدل رگرسیون و معنی داری مدل از آزمونهای دوربین- واتسن، کالمو گروف اسمیرنف، آزمون همبستگی پیرسون و آزمون معنی دار بودن ضرایب جزئی رگرسیون (آزمون t) استفاده شده است.
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
مقدمه ................ 9
1-1- تعریف موضوع و بیان مسأله ........................ 11
2-1- اهمیت و ضرورت تحقیق ............................ 14
3-1- اهداف تحقیق .......................................... 15
4-1- فرضیات تحقیق ........................................ 17
5-1- روش تحقیق ............................................. 17
6-1- روش و ابزار گردآوری اطلاعات ....................... 18
7-1- قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی)......... 19
8-1- تعریف عملیاتی متغیرها............................... 19
فصل دوم : ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
مقدمه ........................... 23
1-2- تعریف ساختار سرمایه و بیان اهمیت آن ........... 23
2-2- نظریه های ارائه شده در مورد ساختار سرمایه .....
نظریه سود خالص ......................................... 25
نظریه سود عملیاتی خالص ............................. 26
نظریه مودیلیانی و میلر .................................. 27
مفروضات مدل مودیلیانی و میلر .......................... 28
اثبات فرضیه های مدل مودیلیانی و میلر ................ 30
نظریه مودیلیانی و میلر بدون در نظر گرفتن مالیات ..........
نظریه مودیلیانی و میلر با در نظر گرفتن مالیات ......
انتقادات وارد بر نظریه مودیلیانی و میلر ................. 37
تئوری ساختار سرمایه و مالیات شرکت به علاوه مالیات بر درآمد شخصی 39
تئوری ساختار سرمایه و مالیات شرکت به علاوه هزینه های آشفتگی مالی 42
تئوری ساختار سرمایه و مالیات شرکت به علاوه هزینه های ورشکستگی... 43
تئوری ساختار سرمایه و مالیات شرکت به علاوه هزینه های نمایندگی ....... 44
تئوری توازی ایستا..................... 46
تئوری ترجیحی ...................................... 48
تئوری ساختار سرمایه و تعامل بازار عوامل تولید و محصول 49
3-2- پیشینه تحقیق ........................................ 50
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه ............................................. 65
1-3- نوع تحقیق ...................................... 66
2-3- معرفی متغیرهای تحقیق ...................... 67
3-3- فرضیه های تحقیق ........................... 68
4-3- قلمرو تحقیق ....................................... 68
5-3- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری ........... 69
6-3 فرآیند تحقیق ..................................... 69
7-3- ابزار تحقیق و اعتبار و روائی آن .............. 70
8-3- روش جمع آوری داده ها ........................ 70
9-3- روش تحلیل داده ها ............................ 70
10-3 آزمون توزیع متغیر ها ........................... 72
11-3- قاعده رد فرضیه های صفر تحقیق و تصمیم گیری72
فصل چهارم : آزمون فرضیات
مقدمه ....................................... 77
1-4- توصیف اطلاعات و داده های متغیرهای تحقیق ...78
2-4- آزمون فرضیه ها و پاسخ به پرسشهای پژوهش81
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه ............................................ 101
1-5- خلاصه تحقیق ............................... 102
2-5- تحلیل یافته ها و نتیجه گیری ............. 104
3-5- پیشنهادهای تحقیق ..................... 108
فهرست منابع و مآخذ.........................113