فروشگاه نیک فایل

فروشگاه نیک فایل، فروشگاه فایلهای دانشجویی و دانش آموزی در زمینه های مختلف می باشد.

فروشگاه نیک فایل

فروشگاه نیک فایل، فروشگاه فایلهای دانشجویی و دانش آموزی در زمینه های مختلف می باشد.

دانلود فایل مقاله بازرگانی و تعریف آن

مقاله بازرگانی و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مقاله بازرگانی و تعریف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله بازرگانی و تعریف ان*


فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ............................................................................................ 1

بخش اول : بازرگانی

بازرگانی خارجی ............................................................................... 3

بازرگانی داخلی ................................................................................ 13

امور اصناف .................................................................................... 16

امور اجرائی بسیج اقتصادی ............................................................ 19

اداره مالی و اداری ........................................................................... 21

واحد هسته مطالعات بازرگانی ...................................................... 25

واحد نمایندگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان

و تولیدکنندگان در استان فارس ..................................................... 27

بخش دوم : بازرسی و نظارت

حوزه مدیریت .................................................................................. 29

1-مدیر کل ...................................................................................... 29

2- روابط عمومی ............................................................................ 31

3- امور حقوقی .............................................................................. 32

4- کار و برنامه ریزی و خدمات ماشینی ....................................... 32

اداره نظارت بر کالا........................................................................... 34

اداره نظارت بر خدمات.................................................................... 38

اداره بازرسی .................................................................................... 40

اداره مالی و اداری ........................................................................... 45

جدول اهم گزارشات تهیه شده ....................................................... 46

مقدمه :

بخش بازرگانی به عنوان بخش واسط و پیوند دهنده دیگر بخش های اقتصادی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبطور عام کلیه اقداماتی را که در جهت کنترل و تنظیم بازار، تعیین و تعدیل قیمت ها، تأمین نیازهای عمومی، بررسی و رفع کمبودهای کالایی و توسعه و گسترش امر صادرات غیرنفتی استان و بازرسی و نظارت از کلیه واحدهای اقتصادی به انجام می رسد را دربرمی گیرد. برای نیل به این مقصود با ایجاد هماهنگی میان فعالیتها و خدمات موردنیاز و انجام برنامه ریزی اساسی وظایف محوله را بخوبی انجام داده و با اقداماتی از قبیل تنظیم بازار کالاهای اساسی ، جذب و توزیع و نظارت بر کالاها، بازرسی و نظارت از مراکز اقتصادی بخصوص اصناف و برخورد با متخلفین اقتصادی، ساماندهی و نظارت بر اصناف تولیدی و توزیعی ، شناسایی پتانسیل های بالقوه و بالفعل صادراتی وایجاد بسترهای لازم جهت توسعه صادرات غیرنفتی استان و همچنین بسط و گسترش دانش نوین بازرگانی به تجار و بازرگانان و اصناف و کارکنان بازرگانی استان از طریق اعمال آموزشهای تخصصی و برگزاری کارگاههای آموزشی خاص سیاستهای اقتصادی و بازرگانی دولت محترم جمهوری اسلامی را در استان پی گیری و اجرا می نماید. و در این راستا و در چهارچوب سیاستهای برنامه سوم توسعه کشور با همکاری سایر ادارات مرتبط در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی گام برداشته و تلاشهای بی وقفه ای را انجام داده است که اهم فعالیتهای انجام شده دریکساله گذشته ارائه می گردد.

بخش اول

«بازرگانی»

بازرگانی خارجی

بخش بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان فارس با توجه به موقعیت استثنایی استان که دارای مجموعه ای از توانمندیهای بالقوه و بالفعل اقتصادی و بازرگانی می باشد و نزدیکی آن به آبهای گرم خلیج فارس و بهره مندی فراوان از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و توانمندیهای اقتصادی و صادراتی فراوان بویژه در بخش کشاورزی، صنایع الکترونیک، پتروشیمی ، معادن غنی، فرش و صنایع دستی و جاذبه های توریستی و جهانگردی بی نظیر همواره با درک مطلب فوق و در جهت رشد و توسعه صادرات غیرنفتی استان و توسعه بازرگانی خارجی با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت تلاش نموده ، زمینه های که در همین راستا فعالیتهایی رابه شرح ذیل در یکساله گذشته انجام داده اند که بطور خلاص اشاره می گردد:

1- انجام امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی به شرح جدول زیر :

ردیف

نوع کارت

تعداد

1

صدوری جدید

186

2

تمدیدی

356

3

ایثارگران

13

2- انجام کلیه امور مربوط به ثبت سفارش کالاهای وارداتی به شرح جدول زیر :

تعداد

ارزش (دلار)

کالاهای وارداتی

کشورهای مبدأ

758 فقره

103520446 دلار

محصولات غذایی، لوازم یدکی، قطعات کامپیوتر، مواد شیمیایی، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، اتصالات، چرم مصنوعی ، چتایی، تایر و تیوپ، قطعات مخابراتی، مواد اولیه صنعتی، نساجی ، شیمیایی.

آلمان، نروژ، بلژیک ، ژاپن، امارات، سنگاپور، هند، اسپانیا، ایتالیا، چین، اتریش، بنگلادش، بحرین، سوئد، فرانسه ، انگلستان ، تایوان، روسیه ، فیلیپین، مالزی، اندونزی و..

ثبت سفارشات انجام شده در اداره کل بازرگانی فارس در سال 1380 به تفکیک نوع ارز

نوع تسهیلات تفویض شده
تعداد

ارزش(به دلار)

آسیای میانه

2

10519

واریزنامه

69

4400118

بورس

627

95284105

بدون انتقال ارز

60

3825704

جمع کل

758

103520446

آمار صادرات استان فارس در سال 1380 ازگمرکات کشور

گروه کالائی

نوع کالا

ارزش (دلار)

وزن (کیلوگرم)

کشاورزی

خرما

739/025/7

38031078

شیره شیرین بیان

766/941/3

3686727

ریشه شیرین بیان

701/640/1

5127570

انجیر

554/273/2

3752153

پسته

542/122

30766

سایر

562/307/5

181986066

فرش و صنایع دستی

فرش

344/763/69

6618753

سایر

630/260

522690

سنگ و معدن

سنگ

032/465/2

31868311

سایر

643/016/3

500844717

صنعت

687/129/32

193011967

سایر

108/114/1

579036

جمع

218/828/176

965059834

مأخذ : گمرک ایران

آمار صادرات استان از گمرک شیراز در سال 80

گروه کالایی

مقدار (تن)

ارزش (دلار)

محصولات کشاورزی

15934

10416340

کالاهای صنعتی

1847

7675000

انواع فرش و صنایع دستی

284

7735000

انواع موادشیمیایی

1065

162000

انواع مواد معدنی

189

94000

جمع

19319

2608234

صادرات ازگمرک شیراز نسبت به سال 79 از لحاظ وزنی 68% افزایش و از لحاظ ارزشی 46% رشد داشته است که بیشترین افزایش در بخش کشاورزی و معدن بوده است.

4- برگزاری جلسات اصلی و فرعی کمیته توسعه صادرات غیرنفتی استان

نوع جلسه

تعداد برگزار شده

اهم تصمیمات اخذشده

کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان

5 مورد

-برآورد بودجه موردنیازکار گروه توسعه صادرات استان

-پیگیری سهم صادرات استان فارس در برنامه سوم توسعه

-پیگیری تجهیز استاندارد فارس جهت کنترل پسته صادراتی

-تصویب تقویم نمایشگاهی فارس و پیگیری ایجاد سایت نمایشگاهی

- پیگیری عقد قرارداد مشارکت با شرکت ایتالیایی لتکو در ارتباط بامسایل خرما

- تصویب برنامه های صادراتی سال 1381 ادارات و سازمانهای ذیربط و ارسال گزارش مستمر پیشرفت برنامه ها به دبیرخانه کار گروه توسعه صادرات استان

-پیشنهاد اقلام کالایی خاص جهت برخورداری از جوایز صادراتی

-پیگیری تشکیل تشکیلات صادراتی میوه و تره بار،خرما.خشکبار ،پوشاک ،سنگهای تزیینی ، معدن و انتخاب صادرکنندگان نمونه استان

کمیته تخصصی میز فرش

6 مورد

-تهیه CD از فرش استان

-پیشنهاد ایجاد مجتمع قالی بافان فارس

-پیشنهاد برخورداری بافندگان میز فرش از بیمه خدمات درمانی و بیمه فوت و از کارافتادگی

-جشنواره فرش فارس در نمایشگاه بین المللی تهران در شهریور ماه سال 81

-تخصص سقف اعتباری برای صادرکنندگان فرش استان

-تشکیل اتحادیه فرش استان

کمیته تخصصی میز خرما

3 مورد

-بررسی وضعیت موجود خرمای استان و مشکلات فرآوری آن

-آمورش روشهای نوین و علمی به نخلداران استان

-پیگیری کاشت واریته های بازار پسند

-پیگیری تشکیل اتحادیه صادرکنندگان خرما در استان

-پیگیری ایجاد سایت خرمای فارس و تهیه CD اطلاعاتی

-تخصیص درصدی از قیمت خرید خرمای تضمینی به هزینه های تبلیغاتی

-حضور مستمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی

کمیته تخصصی میز پسته

3 مورد

-گسترش تبلیغات به منظور افزایش مصرف داخلی

-پیگیری افزایش سطح زیرکشت پسته در استان

-تحقیق درخصوص جلوگیری از آلوده شدن پسته استان به سم افلاتوکسین

-ارائه برنامه عملیاتی توسعه صادرات پسته توسط دستگاههای اجرایی ذیربط

-پیگیری صدور پسته از گمرکات استان

کمیته تخصصی میز انجیر

2 مورد

-بررسی لزوم یا عدم لزوم استاندارد اجباری انجیر

-پیگیری عدم اخذ عوارض از صادرات انجیر

-پیگیری استفاده از ظرفیت سردخانه استهبان توسط انجیرکاران

-بررسی سیاستها و روشهای بهسازی کاشت و برداشت محصول انجیر

کمیته تخصصی میز صنایع شیمیایی

یک مورد

-بررسی کانی های مزیت دار استانی

-بررسی علمی جلوگیری از افزایش قیمت صنایع شیمیایی

کمیته تخصصی میز شیرین بیان

2 مورد

-جلوگیری از صدور ریشه شیرین بیان در صورت امکان و کنترل صادرات ریشه شیرین بیان

-جلوگیری از ایجاد کارخانجات جدی فرآوری شیرین بیان

-انجام تحقیقات لازم از سوی مراکز علمی در رابطه با فرآوری شیرین بیان

کمیته تخصصی میز سنگ

2 مورد

-بررسی چگونگی جلوگیری از فروش سنگ بصورت کوپ

-پیگیری بهبود وسایط نقلیه مخصوص حمل و نقل سنگ

-پیگیری ایجاد تشکل صادراتی سنگهای ساختمانی و تزیینی

-پیگیری رفع نقدینگی سنگبری ها


دانلود فایل مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی

مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی*


بازرگانی

تجارت های مالی و ساختارهای مالی

موارد این دوره دانشجویان را برای دیدگاه بالاتری نسبت به ساختارهای مالی آماده می نماید.

شامل نقشی که سیستم در اقتصاد بازی می نماید. گفتگو در مورد موارد مهمی که نقش عمده ای در سیستم دارند، دستگاههای تجارتی، قیمتی که آنها باید پرداخت بنمایند. در سومین میانه از ترم توجه به تجارت های مالی بزرگ و نجات ساختارهای مالی می پردازد. در مورد تفاوت نرخ ها و دلایل تفاوت نرخها در میان کشورهای جهان می پردازد باقی ماندة ترم ها به ارزش پول، خطرات ریسک، و چگونگی بازگشت و ارزش گذاری ساختارهای مالی می‌باشد.

مقدمه ای برای مدیریت حسابرسی

موارد دوره:

این دوره تأکید دارد برای استفاده از اطلاعات حسابرسی برای مؤثر کردن عملیات یک ارگان. راه کار این است که بقدر کافی برای همه اجراپذیر باشد برای گروههای سودده و برای گردهمایی که سودآوری ندارند. اما بحث مهم ما بر رسیدگی کردن به گردهمایی است که جنبه سوددهی دارند بهینه حساب برای مدیران شامل 2 قانون است.

1-تصمیم برای آسان کردن وظیفه

2-تصمیم برای تحت نفوذ قرار دادن وظیفه

دانشگاه بریتیش کلمبیا

انی دوره شامل 4 کورس می باشد

کورس 1:

آگاهی هر فرد در محل کار برای کارآیی روزانه در محل کار دانشجویان نیاز دارند برای داشتن آگاهی از تفاوتهای فردی احساسات، انگیزه ها، کارهای گروهی و ساختارهای یک تشکیلات دانشجویان یک مقدمه یک پارچه ای از این سرفصلها و تکنیکهایی که سودبخش است را تمرین می کنند در یک پروژة گروهی

کورس2:

تبادل تصمیمات. یکی از مهمترین دیدگاهها در کارهای گروهی با دیگران است که چگونه ارتباط مؤثر برقرار کرد چگونه روابط معکوس بوجود می آید و چگونه برقراری ارتباط، چگونگی رفتارهای منطقی، چگونگی گفنگوی منطقی.

و دانشجویان در می یابند که چگونه به تضادهای خود رسیدگی بکنند و گفتگوی بازده با دیگران را. آنها معمولاً این گفتگوهای سودآور خود را در میان بقیه دوستان و هم تیمی هایشان انجام می دهند.

کورس3:

طرح و تعویض یک ساختار. ارگانها ساختارهایی نیستند که مثل خط بر روی سنگ حک شده باشند. ساختارهای تأثیرگذار از ابتدا برای عوض شدن و بهتر شدن در محیطهای گوناگون طراحی شده اند.

دانشجویان دربارة ساختارهای سازمان یاد می گیرند‏، انتخاب و طراحی شغل.

کورس 4:

راهنمایی دیگران. یکی از مهمترین دیدگاهها در شروع مدیریت این است که نمی دانیم چگونه دیگران را راهنمایی کنیم؟

در این مدت از ترم دانشجویان یاد میگیرند که چگونه یک رهبر باشند با قدرت. ضمناً سیاسیت در سازمان را یاد می گیرند و آنها جوابگو هستند که چگونه یک رهبر تأثیرگذار باشند.

شرح دوره:

این دوره آگاه می کند مدیریت رادکارها را در تمام تجارتها شناسایی می کند و مشکلاتی که زمینه سازی می شوند، مؤسسه، و مدیریت بسوی بهره وری در تجارت. در این دوره فرض می شود بر معرفی دانشجویان برای اجرای یک تجارت بصورت کامل. در مدت این جستجو این دوره رسیدگی می کند به تعدادی از مشکلات و احتمال اتفاق افتادن هر کدام در تجارت و هدایت هر کدام از این فعالیتها.

اصول حسابداری مالی

دلایل و اهداف دوره:

اصول حسابداری مالی اساساً علاقه مند به ساختن و بیان نمودن اخبار مالی برای طرفین خارجی برای صدور موجودیت مستقل یک نهاد می باشد. بزرگترین هدف از این درس توسط یادگیری و اطلاعات. مفهوم، اول قراردادهای، بر روی هر یک از اصول حسابداری های مالی است. و بیشترین آن برای تهیه کردن و آنالیز مبنا دارد روی مباحث بطور هوشمندانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

اقتصاد مهندسی

این درس در برگیرندة پایه های اقتصادی برای تصمیم گیری مدیران، عدم اطمینان (خطای تخمینی) تولیدات و قیمت مشتری‏، رقابت کامل و انحصار فروش، شروع به قیمت گذاری بوسیلة قدرت بازار، رقابت انحصاری، نظریه بازیها، اطلاعات نامتقارن. واسطه، شکست بازار، و... بحث می نماید.


دانلود فایل مقاله بازار یابی و تعریف آن

مقاله بازار یابی و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مقاله بازار یابی و تعریف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله بازار یابی و تعریف ان*


<< سایت‌اینترنتی www.Priceline .com یکی از پیشگامان در‌این شکل از حراج معکوس است . هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمتی که شما پیشنهاد دادید که بپردازید پایین تر از هر جای دیگر باشد که ممکن است شما آن کالا را پیدا کنید . اما اگر آن قیمت مناسب باشد پس استقبال کنید . چند درصد از بلیط‌های خط هوایی پرایس لاین به عنوان جایزه به کمترین قیمت حاکم فروخته شد . به‌این دلیل که مصرف‌کنندگان نمی‌توانستند پیشنهاد قیمتی پایین تر از آن بدهند .‌این مورد منبع اصلی سود برای‌این نوع از بازاریابی است . بعضی از سایتهای‌اینترنتی محصولات را با جایزه‌های بزرگی به قیمت واقعی می‌فروشند با قول تخفیف 100% از قیمت فروش 90 تا 60 روز دیرتر و بعد از زمانیکه درخواست شود . متأسفانه برای خریداران «بعداً» ممکن است که به هیچ وقت تبدیل شود . از آنجا که یکی از سایتهای مهم که چنین کاری را می‌کرد تقریباً ورشکسته شده است . بعضی از نمونه‌های جذاب بازاریابی خیلی دور از واقعیت هستند .

<< خرید روباتها : سایت بزرگ جهانی به عنوان یک مکان بزرگ خرید است که در حال جستجوی اقلامی‌است که تجارتی را درون خود‌ایجاد کند . خرید روباتها نمونه‌ای برای سایتهایی چون www.mySimon .com ، دیدار از سایتها‌اینترنتی و جستجوی اقلامی‌که مصرف کننده‌ها آنها را برای جستجو فرستاده اند می‌باشد . زمانی که کالا پیدا شد ، سایت و قیمت به فردی که آن را درخواست کرده فرستاده می‌شود . چیزی مشابه‌این مورد در سایتهایی که بر اساس حراج صنعتی است اتفاق می‌افتد . داد و ستدها پیدا می‌شوند ، اما اندازه درستی و پیچیدگی موانع شبکه حتی بهترین روباتهای فروشی را با یافتن هر مکانی می‌فروشد . مشابه آن نیز در مورد تماس فروشندگان و خریداران صنعتی می‌باشد .

<< پورتالها : یک توقفگاه برای خرید اطلاعات و یا ارتباطات می‌باشد . www.aol .com ، www.yahoo .com و (مایکروسافت) www.msn .com‌ اینها سه نمونه اصلی هستند . پورتال یک دروازه‌ای به شبکه ، فهرست کاتالوگ‌های اصلی و یک توقفگاه برای جستجوی تجارت به روش ساده تری می‌باشد . نتیجه بازدیدکنندگان زیادی در پورتهااست‌این باعث می‌شود که پورتال داوطلب مستعد برای تبلیغات در شبکه باشد . تاکنون هیچ

نتوانسته است که ارزش تبلیغات شبکه‌ای را تعیین کند . اما اگر افراد زیادی از یک تبلیغ دیدن کنند – حتی اگر زودگر باشد – ارزش تبلیغ را مشخص می‌کند ، و پورتال به هدف خود رسیده است .

این شرکتها در میان تعداد کمی‌هستند که به نظر می‌رسد نمونه‌های مفید و مناسب رشد و ترقی برای تجارت‌اینترنتی داشته باشند و آنها کاملاً بر اساس بازاریابی و خدمت به مشتری می‌باشد .


دانلود فایل تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

فروشنده فایل

کد کاربری 15

هدف: این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت.

روش: مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی در مهر ماه 1386 انجام شد.داده های این مطالعه از 276 نفر که با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شده بودند جمع آوری شد.و این پاسخگویان به سؤالات پرسشنامه (SD G)و (SABAT)پاسخ دادند.

نتایج: نتایج تفاوت معنا داری را بین تیپA و B از نظر میزان افسردگی نشان داد. در واقع میانگین افسردگی تیپ A بالاتر از میانگین افسردگی تیپ B بود.

بحث : نتایج تحقیق حاضر تأیید کننده نظریات ارائه شده در باب افسردگی است و تأیید کننده اینکه افراد دارای تیپ A بیشتر از افراد تیپ B در معرض افسردگی قرار می گیرند.

فهرست مطالب

چکیده ۴
بیان مسأله ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
هدف تحقیق ۸
فرضیه تحقیق ۸
متغیرهای پژوهش ۸
تعریف مفاهیم ۹
مبانی نظری و ۱۰
پیشینه ی تجربی تحقیق ۱۰
بخش اول:مبانی نظری ۱۲
مفاهیم ۱۲
ا-افسردگی ۱۲
طبقه بندی افسردگی ۱۲
طبقه بندی اختلا ل های عاطفی طبق انجمن روانپزشکی آمریکا ۱۴
شیوع افسردگی ۱۵
سبب شنا سی افسردگی ۱۶
۱-افسردگی و جنسیت ۱۶
عوامل موثر در افسردگی زنان ۱۶
۲-سبک زندگی ۱۷
۳-وضعیت اجتماعی- اقتصادی ۱۷
۴-نژاد ۱۸
۵-محیط ۱۸
۶-تیپ A و افسردگی ۱۸
تعریف شخصیت نوع A 18
تأثیر تیپ A روی افسردگی ۱۹
تبیین نظری افسردگی ۲۰
۱- نظریه های زیست شناختی ۲۰
۲) نظریه های روان پویایی ۲۱
۳-نظریه های هستی گرایی- انسان گرایی ۲۲
۴) نظریه های فرهنگی ـ اجتماعی ۲۲
۵ -نظریه های رفتاری ۲۳
۶) نظریه های شناختی ۲۳
روش تحقیق ۲۷
روش گرداَوری داده ها ۲۷
جامعه اَماری ۲۷
روش تعیین حجم نمونه ۲۷
روش نمونه گیری ۲۷
اعتبار ۲۷
پایایی ۲۸
Measuresسنجه ها ۲۸
روش های اَماری ۲۸
یافته ها ۲۹
بخش اول : توصیف داده ها ۳۰
بخش دوم:تحلیل داده ها:اَزمون فرضیه ۳۹
فرض اَماری و فرض تحقیق ۴۱
بحث و نتیجه گیری ۴۲
پیشنهاد به محققین بعدی : ۴۴


دانلود فایل مقاله بازار یابی کروی

مقاله بازار یابی کروی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله بازار یابی کروی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله بازار یابی کروی*

بازاریابی کروی

چکیده :

در متون بازاریابی موضوع همیشگی و مورد بحث این است که شرکت ها نه تنها باید به نیازها و خواسته های مشتریان خود ، بلکه به خواسته ها و نیازهای مشتریان مشتریانشان نیز توجه کنند و از این موضوع به عنوان مفهومی از بازاریابی یاد شده است که هدف آن ایجاد و احیای مجدد مفهوم بازاریابی در ورای سطوح سنتی یعنی ، تولید کنندگان ، عرضه کنندگان ، عمده فروشان ، خرده فروشان ، مشتریان و مصرف کنندگان در کانال های بازاریابی است .

تلاش تحقیقات آتی باید بیشتر صرف ایجاد پلی بین سطوح روشن و آشکار خط مشی های آغازین و پایانی کانال های بازاریابی باشد که در این رابطه باید اقتصاد و عوامل بوم شناختی در نظر گرفته شود .

مقدمه : در سال های پایانی 1940 کارایی تولید عامل ضروری برای دستیابی به حفظ عملکرد خوب در عملیات تجاری موفق در بازار محسوب میشد . در دهه 1950 محققان بازاریابی این بحث را مطرح کردند که شرکت ها باید توجه بیشتری به نیازها و خواسته های مشتریان داشته باشند و این راهکار بنیادی اغلب به عنوان مفهوم بازاریابی شناخته شد که یکی از مشهورترین ومهمترین دیدگاه هایی است که در آثار بازاریابی تاکنون پدیدار شده است. Mckitterick عنوان می کند : مهم ترین وظیفه و مهارت بازاریابی این نیست که مشتری را به انجام عملی که در راستای منفعت شرکت است وادار کنیم ، بلکه باید در انجام کاری که در راستای منافع مشتری است ، مهارت داشته باشیم . پس مفهوم بازاریابی به این معنا است که نیازها و خواسته های مشتری باید هدف هر فعالیت و فرآیند بازاریابی باشد. در آن زمان توجه به خواسته های مشتری نوعی تغییر اساسی در دیدگاه های جاری مدیریتی محسوب می شد و دیگر محققان آن زمان نیز با این نظریه موافق بودند . به عنوان مثال Keith نتیجه گیری کرد که توجه ما از مسئله تولید به مشکلات بازاریابی تغییر کرده است و می توانیم از محصول خود ، کالایی که مشتری میخواهد را بسازیم و این فرآیند از عملکرد شرکت تا بازار را شامل میشود . احیای مجدد مفهوم بازاریابی با پدیده ای به نام نزدیک بینی بازاریابی نزدیک ، توامان است . Levitt معتقد است از آنجا که موقعیت فعلی بسیار سود آور است ، بازاریابان این واقعیت را نادیده می گیرند که تغییراتی که دربازار صورت می گیرد ، نیازمند توجه عمیقی است . مفهوم نزدیک بینی بازاریابی نیازمند گسترش مفهوم بازاریابی است . مفهوم آمیخته بازاریابی از دیدگاه های معاصر و جدید است که به وسیله دیگر محققان بسط یافته است و دیگر جنبه های کاربردی آن ، مثل محصول ، توزیع ، فروش را توضیح می دهد . در دهه 1990 دیدگاه مشتری مداری و استفاده از کانال های مشتری محوری در صنایع خودروسازی واژه درست و به موقع (JIT) به کار گرفته شد ، در حالیکه در صنایع منسوجات وخرده فروشی اصطلاح واکنش سریع وبهترین پاسخ به مشتری به منظور افزایش هماهنگی در عملکرد به کار گرفته شد . براساس این دیدگاه مشتری در نقطه شروع دیده میشود و نه در پایان خط Steudeland Desrulle عنوان کرد که در کلاس جهانی بودن به معنای قابلیت عرضه محصولات در بازار ، با کیفیت مطلوبتر و ارزش بیشتر علاوه بر رقابتی بودن است . لذا با توجه به مفهوم فعلی ، موثر بودن بازاریابی ، در دنیای بازاریابی است و علیرغم گستردگی شناخت مفهوم بازاریابی هنوز هم از گویایی کاملی در بیان یکپارچگی ، دوام و چرخه کامل کانال های بازاریابی در گذشته – حال – آینده ناتوان بوده است وبه سطوح مشخصی از کانال های بازاریابی محدود شده است وسعی بر شناسایی کانال های جدید ندارد . لذا واژه مفهوم بازاریابی کروی ابداع شد و هدف آن تجدید حیات مفهوم بازاریابی با بهره گیری از پیوند سطوح پایین و بالا و پیوند مجدد سطوح قبلی و بعدی کانال های بازاریابی است .